December 3, 2009

Finans Sektörümüzün Reklam Anlayışı

Son zamanlarda kazandığım düzenli televizyon izleme alışkanlığı ile gurur duymaya başladım dersem yalan olmaz. Televizyonda izlediğim kanalları ayakta tutan şey ise reklamlar tabi. Reklamlara da odaklanmak, sahip olduğum pazarlama anlayışıyla onları yorumlamak da zevkli oluyor aslında. Daha çok haber kanallarını izlediğimden genel olarak da banka reklamlarıyla karşılaşıyorum ve tabi oradaki başarısızlıklarla.

Okuduğum pazarlama kitaplarından güven vermeyen renk olarak hep sarı gösterilir. Türkiye'de ise sarı ve banka kelimesi yanyana gelince akla hemen Vakıfbank geliyor. Logosunun sarı olması bir yana reklam temasının tamamen sarı olması ve sapsarı bir arkaplan üzerine gelen güvenilir bank sloganı ne kadar başarılı olur bilemem?

Eleştiri süzgecime takılan diğer reklam ise İş Bankası'nın reklamı olacak. Mehmet Ali Alabora'nın başrolünde oynadığı ve Bankamatik-şube kıyaslamasını konu alan reklamlar nedense antipatik görünmekte bana. İş Bankası'nda kullandığım hesabımı bu yüzden kapatabilirim hatta!

Diğer bir vaka da Sertab Erener ve VOB eşleşmesi. Ali Ağaoğlu'nun Vatan gazetesinde yayınlanmış bir yazısı var bu konuda, şuradan okuyabilirsiniz.

No comments: